StarConsult, opleidingen

Schoonmaakbeheer voor opdrachtgevers

De module schoonmaakkennis en beheer voor opdrachtgevers wordt door StarConsult zowel  in-company als open inschrijving aangeboden. De opleiding sluit geheel aan op de dagelijkse praktijk.

Onze ervaren trainers begeleiden maximaal 12 deelnemers. De samenstelling van kleine groepen garandeert persoonlijke aandacht. Door de persoonlijke begeleiding worden de cursisten maximaal getraind.

Onderwerpen:

  1. Aanbestedingen
  2. Beleving en behoeften
  3. Het contract
  4. Bestekken
  5. Werkprogramma’s
  6. Kwaliteitszorg
  7. VSR
  8. Contract beheersing in de praktijk

 

 

De kosten:
De kosten zijn afhankelijk van de groepsgroote en  locatie. Nadere informatie kunt u telefonisch of per email opvragen (zie contact)

Wij sturen u graag ons  rekenvoorbeeld: “Geld verdienen met opleiden.”

De cursus kan ook tijdens de avonduren worden gevolgd.

 

 

 

Nieuws

29 juli

Denk mee over het proefschrift :Integrated Facility management.

In het kader van mijn promotieonderzoek, ben ik benieuwd naar uw ervaringen met Integrated Facility Management.  Bent u tevreden, heeft u klachten, was er een andere verwachting. Blijken de kosten hoger dan begroot, heeft u veel regiewerkkosten? Is er vertrouwen tussen aannemer en opdrachtgever? Vragen, opmerkingen, ervaringen ik hoor ze graag van u. reageer via de contactpagina of via email: p.oosten@starconsult.nl

Alle antwoorden en/ of reacties worden vertrouwelijk behandeld en zullen niet commercieel worden gebruikt.

 

Blog

facilitaire contracten

Dagelijks worden er nieuwe contracten afgesloten. Een oneindige cirkel in het spel tussen opdrachtgever en aannemer. De opdrachtgever zoekt en de aannemer biedt. Veelal het gevolg van een reeds bestaande dienst die door een goedkoper alternatief moet worden vervangen. Indien mogelijk met nog scherper gestelde KPI’s en SLA’s ,  Meer dienstverlening tegen lagere kosten tegen een schijnbaar hoger kwaliteitsniveau.  Waarom accepteren aannemers deze contracten?  Een vraag die mij al vele jaren triggerd.  Waarom KPI’s , waarom boeteclausules? Volgens mij maak je gebruik van een boeteclausule als je de leverancier niet vertrouwd, of weet je als inkoper / facilitair manager bij voorbaat al dat de geselecteerde leverancier niet aan de wensen kan voldoen? Je kan je dan ook afvragen of dit de juiste leverancier is, want er is geen vertrouwen. Het contract is in eerste instantie door juristen uitgepluisd op komma’s en punten. Dan nog eens de leverprijs aangescherpt, eventueel nog even het laatste sap uit de citroen geknepen en we hebben een inkoopresultaat geboekt.  Ja, we hebben Euro’s geboekt, maar is dit de dienstverlening waarop de eindgebruiker op zit te wachten?  Volgens mij niet, een gebruiker vertrouwt op een goed product en/ of dienst. geselecteerd door professionals die verstand van zaken hebben en vertrouwen in de dienstverlener of producent. Zij zitten niet te wachten op een behaalde KPI, nee zij willen zekerheid, duidelijkheid en tevredenheid. Kom daar maar eens om als eindgebruiker!

Blog

14 november

Promoveren

Sinds begin van dit jaar ben ik begonnen aan een nieuw project, een promotietraject. Een weg van zoeken , lezen, weer zoeken, weer lezen en soms het juiste vinden.  Vooral dat moment van vinden, dat geeft energie. Het is een lange weg, een weg met hobbels en vraagtekens maar met een doel ” promotie “.   Gelukkig heb wordt je bij een dergelijk traject ondersteunt door een promotor in mijn geval professor mr.dr L.Witvliet  . Een promotor die fungeert als wegwijzer, steun en toeverlaat in de wereld van methodologie, onderzoek en schrijven. Voorlopig heb ik nog wel even te gaan maar er zal licht komen aan het eind van de tunnel. Ik ben benieuwd naar dat licht. Misschien dat begin 2016 ik het licht mag zien. We zien wel. Duimen maar dat ik straks weer iets vind.