StarConsult, solutions in facilities

Interim management

Out of the Box denken, moeilijke beslissinggen durven en kunnen nemen onder tijdsdruk, waarbij de belangen van de opdrachtgever worden gewaarborgd,  dat zijn de eigenschappen van de interim managers van StarConsult.  Zij denken vanuit het proces, gericht op resultaat, maximaal resultaat. Waarom kiest u anders voor StarConsult?

Geen onduidelijke afspraken of moeilijke contracten maar gewoon recht door zee is onze filosofie. Gezamenlijk formuleren we de opdracht, gebaseerd op een tijdslijn en KPi’s. Dus meetbaar en volgens vooraf overeengekomen tijdspanne.

Projecten,  overbrugging of een speciale opdracht wij kunnen u de passende facilitair gerelateerde interim manager leveren.

Onze interim managers zijn minimaal HBO+ opgeleid en hebben de benodigde ervaring om de moeilijkste problemen in kaart te brengen en op te lossen. Zij worden daarbij ondersteund door een professioneel back-office. Vanuit de back-office kunnen zij een beroep doen op al onze gezamelijke kennis. Voor onze interim managers een hulpmiddel voor U een zekerheid. StarConsult ondersteunt u maximaal.

Facility Management onze core-business.

 

 

 

Nieuws

08 december

Vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer

Als u belangstelling hebt om deel te gaan nemen aan de 25ste editie van de vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer dient u in het achterhoofd te houden, dat facilitair en gebouwbeheer een breed vakgebied is. Er vallen veel onderwerpen onder, zoals aanwezigheidsregistratie, beveiliging, catering, circulair faciliteren, digitale informatievoorziening, groen op de werkplek, gevel, klimaatbeheersing en liftinstallaties tot receptie, sluitwerken, terreinbeheer, verhuizen en zonwering.

De bezoekende facilitair managers en gebouwbeheerders van de vakbeurs zijn daarom eindgebruikers, die niet alleen interesse hebben in uw aanbod aan diensten en producten, maar ook van die uw collega’s op andere gebieden. Dat maakt deze vakbeurs ook zo interessant, omdat de bezoekers in alle standhouders interesse hebben. Dus ook de relaties van deelnemers die op de eerste plaats voor een ander standhouder komen. Dat maakt de formule van de vakbeurs juist zo interessant voor u.

Inmiddels biedt de vakbeurs alweer 25jaar een podium aan haar standhouders om hun kennis, ervaring en innovaties te delen met de tienduizenden professionals die ieder jaar de beurs bezoeken. Wilt u ook uw kennis delen? Naast een stand op de vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer kunt u die delen door een lezing te geven tijdens een van de symposia op de beursvloer. Tevens kunt u meedoen met een themastand op een van de Themapleinen.

Geïnteresseerd in de mogelijkheden? Vraag dan vandaag nog een informatiepakket aan en mis onze 25ste editie niet.


Blog

29 juli

facilitaire contracten

Dagelijks worden er nieuwe contracten afgesloten. Een oneindige cirkel in het spel tussen opdrachtgever en aannemer. De opdrachtgever zoekt en de aannemer biedt. Veelal het gevolg van een reeds bestaande dienst die door een goedkoper alternatief moet worden vervangen. Indien mogelijk met nog scherper gestelde KPI’s en SLA’s ,  Meer dienstverlening tegen lagere kosten tegen een schijnbaar hoger kwaliteitsniveau.  Waarom accepteren aannemers deze contracten?  Een vraag die mij al vele jaren triggerd.  Waarom KPI’s , waarom boeteclausules? Volgens mij maak je gebruik van een boeteclausule als je de leverancier niet vertrouwd, of weet je als inkoper / facilitair manager bij voorbaat al dat de geselecteerde leverancier niet aan de wensen kan voldoen? Je kan je dan ook afvragen of dit de juiste leverancier is, want er is geen vertrouwen. Het contract is in eerste instantie door juristen uitgepluisd op komma’s en punten. Dan nog eens de leverprijs aangescherpt, eventueel nog even het laatste sap uit de citroen geknepen en we hebben een inkoopresultaat geboekt.  Ja, we hebben Euro’s geboekt, maar is dit de dienstverlening waarop de eindgebruiker op zit te wachten?  Volgens mij niet, een gebruiker vertrouwt op een goed product en/ of dienst. geselecteerd door professionals die verstand van zaken hebben en vertrouwen in de dienstverlener of producent. Zij zitten niet te wachten op een behaalde KPI, nee zij willen zekerheid, duidelijkheid en tevredenheid. Kom daar maar eens om als eindgebruiker!