StarConsult, solutions in facilities

De missie van StarConsult

StarConsult is een prominente middelgrote organisatie op het gebied van facilitaire dienstverlening. Het is onze missie om de kwaliteit van onze dienstverlening continu te optimaliseren. Om betrouwbaar, effectief en efficiënt aan de behoeften van onze klanten te voldoen. Een omgeving creëren waarin opdrachtgevers en medewerkers zich prettig en nuttig voelen met aandacht voor ieders individuele wensen, behoeften en  graag willen (samen)werken. Deze doelstellingen stellen ons instaat onze kwalitatieve, innovatieve en professionele dienstverlening verder te ontwikkelen, te continueren en te borgen.

De doelstellingen van StarConsult

Het is onze doelstelling op basis van deze Missie ons marktaandeel en de klant tevredenheid te continueren. Onze advies en facilitaire dienstverlening in samenwerking met onze strategische  partners verder te professionaliseren  en uit te breiden. Het realiseren van een gezond rendement om de continuïteit van de onderneming te waarborgen.
Ten einde de dienstverlening optimaal te kunnen garanderen is het beleid van StarConsult gebaseerd op de navolgende strategische uitgangspunten.

Vakmanschap, partnership en betrouwbaarheid

 

Nieuws

29 juli

Denk mee over het proefschrift :Integrated Facility management.

In het kader van mijn promotieonderzoek, ben ik benieuwd naar uw ervaringen met Integrated Facility Management.  Bent u tevreden, heeft u klachten, was er een andere verwachting. Blijken de kosten hoger dan begroot, heeft u veel regiewerkkosten? Is er vertrouwen tussen aannemer en opdrachtgever? Vragen, opmerkingen, ervaringen ik hoor ze graag van u. reageer via de contactpagina of via email: p.oosten@starconsult.nl

Alle antwoorden en/ of reacties worden vertrouwelijk behandeld en zullen niet commercieel worden gebruikt.

 

Blog

facilitaire contracten

Dagelijks worden er nieuwe contracten afgesloten. Een oneindige cirkel in het spel tussen opdrachtgever en aannemer. De opdrachtgever zoekt en de aannemer biedt. Veelal het gevolg van een reeds bestaande dienst die door een goedkoper alternatief moet worden vervangen. Indien mogelijk met nog scherper gestelde KPI’s en SLA’s ,  Meer dienstverlening tegen lagere kosten tegen een schijnbaar hoger kwaliteitsniveau.  Waarom accepteren aannemers deze contracten?  Een vraag die mij al vele jaren triggerd.  Waarom KPI’s , waarom boeteclausules? Volgens mij maak je gebruik van een boeteclausule als je de leverancier niet vertrouwd, of weet je als inkoper / facilitair manager bij voorbaat al dat de geselecteerde leverancier niet aan de wensen kan voldoen? Je kan je dan ook afvragen of dit de juiste leverancier is, want er is geen vertrouwen. Het contract is in eerste instantie door juristen uitgepluisd op komma’s en punten. Dan nog eens de leverprijs aangescherpt, eventueel nog even het laatste sap uit de citroen geknepen en we hebben een inkoopresultaat geboekt.  Ja, we hebben Euro’s geboekt, maar is dit de dienstverlening waarop de eindgebruiker op zit te wachten?  Volgens mij niet, een gebruiker vertrouwt op een goed product en/ of dienst. geselecteerd door professionals die verstand van zaken hebben en vertrouwen in de dienstverlener of producent. Zij zitten niet te wachten op een behaalde KPI, nee zij willen zekerheid, duidelijkheid en tevredenheid. Kom daar maar eens om als eindgebruiker!

Blog

14 november

Promoveren

Sinds begin van dit jaar ben ik begonnen aan een nieuw project, een promotietraject. Een weg van zoeken , lezen, weer zoeken, weer lezen en soms het juiste vinden.  Vooral dat moment van vinden, dat geeft energie. Het is een lange weg, een weg met hobbels en vraagtekens maar met een doel ” promotie “.   Gelukkig heb wordt je bij een dergelijk traject ondersteunt door een promotor in mijn geval professor mr.dr L.Witvliet  . Een promotor die fungeert als wegwijzer, steun en toeverlaat in de wereld van methodologie, onderzoek en schrijven. Voorlopig heb ik nog wel even te gaan maar er zal licht komen aan het eind van de tunnel. Ik ben benieuwd naar dat licht. Misschien dat begin 2016 ik het licht mag zien. We zien wel. Duimen maar dat ik straks weer iets vind.