StarConsult, solutions in facilities

De visie van StarConsult

Onze opdracht

“To be the independent trusted advisor and sourcing partner who translates business needs into secure facilities solutions and services.”

Onze martktvisie
We zien een  maatschappij, waar alle facilitaire diensten ondersteunend zijn aan het primaire proces van bedrijven en organisaties. Onze diensten worden tot een virtuele “genetwerkte” gemeenschap. Schoonmaak oplossingen, diensten,opleidingen en facilitaire zorg worden een unieke toegankelijke voorziening. Door Communicatie en Partnership zullen onze diensten evolueren tot onderdeel van het primaire proces en naadloos aansluiten op de wensen van onze opdrachtgevers.

Onze bedrijfsvisie
We stellen ons tegen 2015 StarConsult voor als een trendsettende organisatie. Met een gezonde rentabiliteit, doelgerichte verticale marktkennis, technologische know-how met vooruitstrevende, benchmarks. Een bedrijf met een leiderspositie in Nederland  en de Benelux en strategische allianties van die aard om het te doen uitblinken in het aanbod van schoonmaakoplossingen en facilitaire diensten op internationaal niveau.

Onze klantenvisie
We stellen ons voor dat klanten een onafhankelijke, betrouwbare raadgever en dienstverlener partner willen die een brug kan slaan tussen het dagelijkse primaire proces en facilitaire dienstverlening. Een raadgever die op een vernieuwende manier schoonmaak oplossingen en facilitaire diensten kan ontwikkelen, ondersteunen en uitbouwen, waarbij de optimalisatie van de huidige resultaten gekoppeld worden aan toekomstbestendige business modellen.Een bedrijf dat langdurige, transparante relaties beoogt met klanten, partners, werknemers en aandeelhouders die dolgraag tot de StarConsult gemeenschap willen behoren.

De StarConsult strategie:
Om op deze uitdagingen een antwoord te bieden, heeft StarConsult in  2012 officieel de Partnership Strategie  goedgekeurd. Zo zal StarConsult binnen een periode van  drie jaar uitgroeien tot een Internationale, onafhankelijke organisatie in Schoonmaak oplossingen, Opleidingen en Facility Management.

 

Nieuws

29 juli

Denk mee over het proefschrift :Integrated Facility management.

In het kader van mijn promotieonderzoek, ben ik benieuwd naar uw ervaringen met Integrated Facility Management.  Bent u tevreden, heeft u klachten, was er een andere verwachting. Blijken de kosten hoger dan begroot, heeft u veel regiewerkkosten? Is er vertrouwen tussen aannemer en opdrachtgever? Vragen, opmerkingen, ervaringen ik hoor ze graag van u. reageer via de contactpagina of via email: p.oosten@starconsult.nl

Alle antwoorden en/ of reacties worden vertrouwelijk behandeld en zullen niet commercieel worden gebruikt.

 

Blog

facilitaire contracten

Dagelijks worden er nieuwe contracten afgesloten. Een oneindige cirkel in het spel tussen opdrachtgever en aannemer. De opdrachtgever zoekt en de aannemer biedt. Veelal het gevolg van een reeds bestaande dienst die door een goedkoper alternatief moet worden vervangen. Indien mogelijk met nog scherper gestelde KPI’s en SLA’s ,  Meer dienstverlening tegen lagere kosten tegen een schijnbaar hoger kwaliteitsniveau.  Waarom accepteren aannemers deze contracten?  Een vraag die mij al vele jaren triggerd.  Waarom KPI’s , waarom boeteclausules? Volgens mij maak je gebruik van een boeteclausule als je de leverancier niet vertrouwd, of weet je als inkoper / facilitair manager bij voorbaat al dat de geselecteerde leverancier niet aan de wensen kan voldoen? Je kan je dan ook afvragen of dit de juiste leverancier is, want er is geen vertrouwen. Het contract is in eerste instantie door juristen uitgepluisd op komma’s en punten. Dan nog eens de leverprijs aangescherpt, eventueel nog even het laatste sap uit de citroen geknepen en we hebben een inkoopresultaat geboekt.  Ja, we hebben Euro’s geboekt, maar is dit de dienstverlening waarop de eindgebruiker op zit te wachten?  Volgens mij niet, een gebruiker vertrouwt op een goed product en/ of dienst. geselecteerd door professionals die verstand van zaken hebben en vertrouwen in de dienstverlener of producent. Zij zitten niet te wachten op een behaalde KPI, nee zij willen zekerheid, duidelijkheid en tevredenheid. Kom daar maar eens om als eindgebruiker!

Blog

14 november

Promoveren

Sinds begin van dit jaar ben ik begonnen aan een nieuw project, een promotietraject. Een weg van zoeken , lezen, weer zoeken, weer lezen en soms het juiste vinden.  Vooral dat moment van vinden, dat geeft energie. Het is een lange weg, een weg met hobbels en vraagtekens maar met een doel ” promotie “.   Gelukkig heb wordt je bij een dergelijk traject ondersteunt door een promotor in mijn geval professor mr.dr L.Witvliet  . Een promotor die fungeert als wegwijzer, steun en toeverlaat in de wereld van methodologie, onderzoek en schrijven. Voorlopig heb ik nog wel even te gaan maar er zal licht komen aan het eind van de tunnel. Ik ben benieuwd naar dat licht. Misschien dat begin 2016 ik het licht mag zien. We zien wel. Duimen maar dat ik straks weer iets vind.