StarConsult, solutions in facilities

De visie van StarConsult

Onze opdracht

“To be the independent trusted advisor and sourcing partner who translates business needs into secure facilities solutions and services.”

Onze martktvisie
We zien een  maatschappij, waar alle facilitaire diensten ondersteunend zijn aan het primaire proces van bedrijven en organisaties. Onze diensten worden tot een virtuele “genetwerkte” gemeenschap. Schoonmaak oplossingen, diensten,opleidingen en facilitaire zorg worden een unieke toegankelijke voorziening. Door Communicatie en Partnership zullen onze diensten evolueren tot onderdeel van het primaire proces en naadloos aansluiten op de wensen van onze opdrachtgevers.

Onze bedrijfsvisie
We stellen ons tegen 2015 StarConsult voor als een trendsettende organisatie. Met een gezonde rentabiliteit, doelgerichte verticale marktkennis, technologische know-how met vooruitstrevende, benchmarks. Een bedrijf met een leiderspositie in Nederland  en de Benelux en strategische allianties van die aard om het te doen uitblinken in het aanbod van schoonmaakoplossingen en facilitaire diensten op internationaal niveau.

Onze klantenvisie
We stellen ons voor dat klanten een onafhankelijke, betrouwbare raadgever en dienstverlener partner willen die een brug kan slaan tussen het dagelijkse primaire proces en facilitaire dienstverlening. Een raadgever die op een vernieuwende manier schoonmaak oplossingen en facilitaire diensten kan ontwikkelen, ondersteunen en uitbouwen, waarbij de optimalisatie van de huidige resultaten gekoppeld worden aan toekomstbestendige business modellen.Een bedrijf dat langdurige, transparante relaties beoogt met klanten, partners, werknemers en aandeelhouders die dolgraag tot de StarConsult gemeenschap willen behoren.

De StarConsult strategie:
Om op deze uitdagingen een antwoord te bieden, heeft StarConsult in  2012 officieel de Partnership Strategie  goedgekeurd. Zo zal StarConsult binnen een periode van  drie jaar uitgroeien tot een Internationale, onafhankelijke organisatie in Schoonmaak oplossingen, Opleidingen en Facility Management.

 

Nieuws

25 november

Vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer

Als u belangstelling hebt om deel te gaan nemen aan de 22ste editie van de vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer dient u in het achterhoofd te houden, dat facilitair en gebouwbeheer een breed vakgebied is. Er vallen veel onderwerpen onder, zoals aanwezigheidsregistratie, beveiliging, catering, circulair faciliteren, digitale informatievoorziening, groen op de werkplek, gevel, klimaatbeheersing en liftinstallaties tot receptie, sluitwerken, terreinbeheer, verhuizen en zonwering.

De bezoekende facilitair managers en gebouwbeheerders van de vakbeurs zijn daarom eindgebruikers, die niet alleen interesse hebben in uw aanbod aan diensten en producten, maar ook van die uw collega’s op andere gebieden. Dat maakt deze vakbeurs ook zo interessant, omdat de bezoekers in alle standhouders interesse hebben. Dus ook de relaties van deelnemers die op de eerste plaats voor een ander standhouder komen. Dat maakt de formule van de vakbeurs juist zo interessant voor u.

Inmiddels biedt de vakbeurs alweer 22 jaar een podium aan haar standhouders om hun kennis, ervaring en innovaties te delen met de tienduizenden professionals die ieder jaar de beurs bezoeken. Wilt u ook uw kennis delen? Naast een stand op de vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer kunt u die delen door een lezing te geven tijdens een van de symposia op de beursvloer. Tevens kunt u meedoen aan de FGNoviteitenprijs 2020, welke door een jury op de beursvloer wordt uitgereikt aan het meest innovatieve product of dienst uit de sector.

Geïnteresseerd in de mogelijkheden? Vraag dan vandaag nog een informatiepakket aan en mis onze 22ste editie niet.


Blog

29 juli

facilitaire contracten

Dagelijks worden er nieuwe contracten afgesloten. Een oneindige cirkel in het spel tussen opdrachtgever en aannemer. De opdrachtgever zoekt en de aannemer biedt. Veelal het gevolg van een reeds bestaande dienst die door een goedkoper alternatief moet worden vervangen. Indien mogelijk met nog scherper gestelde KPI’s en SLA’s ,  Meer dienstverlening tegen lagere kosten tegen een schijnbaar hoger kwaliteitsniveau.  Waarom accepteren aannemers deze contracten?  Een vraag die mij al vele jaren triggerd.  Waarom KPI’s , waarom boeteclausules? Volgens mij maak je gebruik van een boeteclausule als je de leverancier niet vertrouwd, of weet je als inkoper / facilitair manager bij voorbaat al dat de geselecteerde leverancier niet aan de wensen kan voldoen? Je kan je dan ook afvragen of dit de juiste leverancier is, want er is geen vertrouwen. Het contract is in eerste instantie door juristen uitgepluisd op komma’s en punten. Dan nog eens de leverprijs aangescherpt, eventueel nog even het laatste sap uit de citroen geknepen en we hebben een inkoopresultaat geboekt.  Ja, we hebben Euro’s geboekt, maar is dit de dienstverlening waarop de eindgebruiker op zit te wachten?  Volgens mij niet, een gebruiker vertrouwt op een goed product en/ of dienst. geselecteerd door professionals die verstand van zaken hebben en vertrouwen in de dienstverlener of producent. Zij zitten niet te wachten op een behaalde KPI, nee zij willen zekerheid, duidelijkheid en tevredenheid. Kom daar maar eens om als eindgebruiker!