StarConsult, solutions in facilities

Facility management

Facility Management vond zijn oorsprong in een ver verleden.  De Romeinen bouwden langs de heerbanen statio,s ofwel halteplaatsen, Napoleon liet zijn legers begeleiden door marketensers die de officieren en manschappen voorzagen van alle diensten. Sinds de Romeinse tijd en Napoleon zijn er veel ontwikkelingen geweest. Facility management heeft zich ontwikkeld tot een niet meer weg te denken proces van ondersteuning van primaire processen. Huidige organisaties en ondernemingen laten het primaire proces ontzorgen. Ontzorgen door professionals, die de waarde van het primaire proces maximaal ondersteunen.

StarConsult heeft het ondersteunen van facilitaire processen tot haar core-business gemaakt. Wij adviseren en ondersteunen organisatie bij het verder ontwikkelen van facilitaire diensten. De gebaande paden worden verlaten. StarConsult innoveert en faciliteert uw facilitaire organisatie maximaal.

Het primaire proces staat hierbij centraal. Of u nu kiest voor een service unit of regieorganisatie StarConsult denkt met u mee. Na een uitgebreide analyse van de huidige situatie en de gewenste situatie gaan wij samen met u op weg. Op weg naar een facilitaire organisatie die up to date, innovatief, meetbaar is en kwaliteit levert.

StarConsult uw facilitaire co-maker.

Indien gewenst leveren wij u zelfs tijdelijk of permanent een ervaren facilitair manager.
Facility Management onze core-business

 

Nieuws

25 november

Vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer

Als u belangstelling hebt om deel te gaan nemen aan de 22ste editie van de vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer dient u in het achterhoofd te houden, dat facilitair en gebouwbeheer een breed vakgebied is. Er vallen veel onderwerpen onder, zoals aanwezigheidsregistratie, beveiliging, catering, circulair faciliteren, digitale informatievoorziening, groen op de werkplek, gevel, klimaatbeheersing en liftinstallaties tot receptie, sluitwerken, terreinbeheer, verhuizen en zonwering.

De bezoekende facilitair managers en gebouwbeheerders van de vakbeurs zijn daarom eindgebruikers, die niet alleen interesse hebben in uw aanbod aan diensten en producten, maar ook van die uw collega’s op andere gebieden. Dat maakt deze vakbeurs ook zo interessant, omdat de bezoekers in alle standhouders interesse hebben. Dus ook de relaties van deelnemers die op de eerste plaats voor een ander standhouder komen. Dat maakt de formule van de vakbeurs juist zo interessant voor u.

Inmiddels biedt de vakbeurs alweer 22 jaar een podium aan haar standhouders om hun kennis, ervaring en innovaties te delen met de tienduizenden professionals die ieder jaar de beurs bezoeken. Wilt u ook uw kennis delen? Naast een stand op de vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer kunt u die delen door een lezing te geven tijdens een van de symposia op de beursvloer. Tevens kunt u meedoen aan de FGNoviteitenprijs 2020, welke door een jury op de beursvloer wordt uitgereikt aan het meest innovatieve product of dienst uit de sector.

Geïnteresseerd in de mogelijkheden? Vraag dan vandaag nog een informatiepakket aan en mis onze 22ste editie niet.


Blog

29 juli

facilitaire contracten

Dagelijks worden er nieuwe contracten afgesloten. Een oneindige cirkel in het spel tussen opdrachtgever en aannemer. De opdrachtgever zoekt en de aannemer biedt. Veelal het gevolg van een reeds bestaande dienst die door een goedkoper alternatief moet worden vervangen. Indien mogelijk met nog scherper gestelde KPI’s en SLA’s ,  Meer dienstverlening tegen lagere kosten tegen een schijnbaar hoger kwaliteitsniveau.  Waarom accepteren aannemers deze contracten?  Een vraag die mij al vele jaren triggerd.  Waarom KPI’s , waarom boeteclausules? Volgens mij maak je gebruik van een boeteclausule als je de leverancier niet vertrouwd, of weet je als inkoper / facilitair manager bij voorbaat al dat de geselecteerde leverancier niet aan de wensen kan voldoen? Je kan je dan ook afvragen of dit de juiste leverancier is, want er is geen vertrouwen. Het contract is in eerste instantie door juristen uitgepluisd op komma’s en punten. Dan nog eens de leverprijs aangescherpt, eventueel nog even het laatste sap uit de citroen geknepen en we hebben een inkoopresultaat geboekt.  Ja, we hebben Euro’s geboekt, maar is dit de dienstverlening waarop de eindgebruiker op zit te wachten?  Volgens mij niet, een gebruiker vertrouwt op een goed product en/ of dienst. geselecteerd door professionals die verstand van zaken hebben en vertrouwen in de dienstverlener of producent. Zij zitten niet te wachten op een behaalde KPI, nee zij willen zekerheid, duidelijkheid en tevredenheid. Kom daar maar eens om als eindgebruiker!