Links
Nieuws
08 decemberVakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer
Als u belangstelling hebt om deel te gaan nemen aan de 25ste editie van de vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer dient u in het achterhoofd te houden, dat facilitair en gebouwbeheer een breed vakgebied is. Er vallen veel onderwerpen onder, zoals aanwezigheidsregistratie, beveiliging, catering, circulair faciliteren, digitale informatievoorziening, groen op de werkplek, gevel, klimaatbeheersing en liftinstallaties tot receptie, sluitwerken, terreinbeheer, verhuizen en zonwering.
De bezoekende facilitair managers en gebouwbeheerders van de vakbeurs zijn daarom eindgebruikers, die niet alleen interesse hebben in uw aanbod aan diensten en producten, maar ook van die uw collega’s op andere gebieden. Dat maakt deze vakbeurs ook zo interessant, omdat de bezoekers in alle standhouders interesse hebben. Dus ook de relaties van deelnemers die op de eerste plaats voor een ander standhouder komen. Dat maakt de formule van de vakbeurs juist zo interessant voor u.
Inmiddels biedt de vakbeurs alweer 25jaar een podium aan haar standhouders om hun kennis, ervaring en innovaties te delen met de tienduizenden professionals die ieder jaar de beurs bezoeken. Wilt u ook uw kennis delen? Naast een stand op de vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer kunt u die delen door een lezing te geven tijdens een van de symposia op de beursvloer. Tevens kunt u meedoen met een themastand op een van de Themapleinen.
Geïnteresseerd in de mogelijkheden? Vraag dan vandaag nog een informatiepakket aan en mis onze 25ste editie niet.
Blog
29 julifacilitaire contracten
Dagelijks worden er nieuwe contracten afgesloten. Een oneindige cirkel in het spel tussen opdrachtgever en aannemer. De opdrachtgever zoekt en de aannemer biedt. Veelal het gevolg van een reeds bestaande dienst die door een goedkoper alternatief moet worden vervangen. Indien mogelijk met nog scherper gestelde KPI’s en SLA’s , Meer dienstverlening tegen lagere kosten tegen een schijnbaar hoger kwaliteitsniveau. Waarom accepteren aannemers deze contracten? Een vraag die mij al vele jaren triggerd. Waarom KPI’s , waarom boeteclausules? Volgens mij maak je gebruik van een boeteclausule als je de leverancier niet vertrouwd, of weet je als inkoper / facilitair manager bij voorbaat al dat de geselecteerde leverancier niet aan de wensen kan voldoen? Je kan je dan ook afvragen of dit de juiste leverancier is, want er is geen vertrouwen. Het contract is in eerste instantie door juristen uitgepluisd op komma’s en punten. Dan nog eens de leverprijs aangescherpt, eventueel nog even het laatste sap uit de citroen geknepen en we hebben een inkoopresultaat geboekt. Ja, we hebben Euro’s geboekt, maar is dit de dienstverlening waarop de eindgebruiker op zit te wachten? Volgens mij niet, een gebruiker vertrouwt op een goed product en/ of dienst. geselecteerd door professionals die verstand van zaken hebben en vertrouwen in de dienstverlener of producent. Zij zitten niet te wachten op een behaalde KPI, nee zij willen zekerheid, duidelijkheid en tevredenheid. Kom daar maar eens om als eindgebruiker!