StarConsult, solutions in facilities

Schoonmaak aanbesteding / beheer en kwaliteitszorg

 

De juiste zorg voor uw bedrijfruimte en apparatuur

StarConsult is uw facilitair partner in schoonmaak en onderhoud.  We laten het het gehele schoonmaakproces binnen uw organisatie door professionele schoonmaakbedrijven verzorgen . Met zesentwintig jaar ervaring in schoonmaakdienstverlening kunnen wij elke schoonmaakopdracht vertalen naar de praktijk. Eerst stellen we vast welke schoonmaakactiviteiten nodig zijn. Samen met u bepalen wij de Acceptable Quality Limited. We bepalen de frequentie van de werkzaamheden en vertalen deze informatie in een werkbaar schoonmaakprogramma. In samenspraak met U wordt de uiteindelijke aanbesteding bepaald en verzorgd StarConsult de aanbestedingsdocumenten.  StarConsult neemt u hierbij alle werkzaamheden uit handen. StarConsult verzorgt de schouwing, de Vendorrating en rapporteert uw de resultaten voorzien van een degelijk en verifieerbaar advies. Na het ondertekenen van het schoonmaakcontract tussen u en de aannemer verzorgen wij de gehele begeleiding tot en met de uiteindelijke daadwerkelijke oplevering. Dus ook de nulmeting is gewaarborgd.

Ook na de daadwerkelijke start van de schoonmaakwerkzaamheden kunnen wij u alle zorg uit handen nemen. Indien gewenst verzorgen wij het gehele beheer inclusief de kwaliteitsmeltingen en sluiten wij aan bij het regulier overleg.

Naast het opstellen van een standaardbestek kunnen we voor iedere unieke productielijn of machine een schoonmaaksysteem op maat ontwerpen. We onderzoeken kwaliteitseisen die we in overleg met u opstellen of voeren kwaliteitmetingen volgens VSR uit.

Alle  schoonmaakaanbestedingen worden begeleid door een beëdigd makelaar in schoonmaakdienstverlening.

Nieuws

25 november

Vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer

Als u belangstelling hebt om deel te gaan nemen aan de 22ste editie van de vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer dient u in het achterhoofd te houden, dat facilitair en gebouwbeheer een breed vakgebied is. Er vallen veel onderwerpen onder, zoals aanwezigheidsregistratie, beveiliging, catering, circulair faciliteren, digitale informatievoorziening, groen op de werkplek, gevel, klimaatbeheersing en liftinstallaties tot receptie, sluitwerken, terreinbeheer, verhuizen en zonwering.

De bezoekende facilitair managers en gebouwbeheerders van de vakbeurs zijn daarom eindgebruikers, die niet alleen interesse hebben in uw aanbod aan diensten en producten, maar ook van die uw collega’s op andere gebieden. Dat maakt deze vakbeurs ook zo interessant, omdat de bezoekers in alle standhouders interesse hebben. Dus ook de relaties van deelnemers die op de eerste plaats voor een ander standhouder komen. Dat maakt de formule van de vakbeurs juist zo interessant voor u.

Inmiddels biedt de vakbeurs alweer 22 jaar een podium aan haar standhouders om hun kennis, ervaring en innovaties te delen met de tienduizenden professionals die ieder jaar de beurs bezoeken. Wilt u ook uw kennis delen? Naast een stand op de vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer kunt u die delen door een lezing te geven tijdens een van de symposia op de beursvloer. Tevens kunt u meedoen aan de FGNoviteitenprijs 2020, welke door een jury op de beursvloer wordt uitgereikt aan het meest innovatieve product of dienst uit de sector.

Geïnteresseerd in de mogelijkheden? Vraag dan vandaag nog een informatiepakket aan en mis onze 22ste editie niet.


Blog

29 juli

facilitaire contracten

Dagelijks worden er nieuwe contracten afgesloten. Een oneindige cirkel in het spel tussen opdrachtgever en aannemer. De opdrachtgever zoekt en de aannemer biedt. Veelal het gevolg van een reeds bestaande dienst die door een goedkoper alternatief moet worden vervangen. Indien mogelijk met nog scherper gestelde KPI’s en SLA’s ,  Meer dienstverlening tegen lagere kosten tegen een schijnbaar hoger kwaliteitsniveau.  Waarom accepteren aannemers deze contracten?  Een vraag die mij al vele jaren triggerd.  Waarom KPI’s , waarom boeteclausules? Volgens mij maak je gebruik van een boeteclausule als je de leverancier niet vertrouwd, of weet je als inkoper / facilitair manager bij voorbaat al dat de geselecteerde leverancier niet aan de wensen kan voldoen? Je kan je dan ook afvragen of dit de juiste leverancier is, want er is geen vertrouwen. Het contract is in eerste instantie door juristen uitgepluisd op komma’s en punten. Dan nog eens de leverprijs aangescherpt, eventueel nog even het laatste sap uit de citroen geknepen en we hebben een inkoopresultaat geboekt.  Ja, we hebben Euro’s geboekt, maar is dit de dienstverlening waarop de eindgebruiker op zit te wachten?  Volgens mij niet, een gebruiker vertrouwt op een goed product en/ of dienst. geselecteerd door professionals die verstand van zaken hebben en vertrouwen in de dienstverlener of producent. Zij zitten niet te wachten op een behaalde KPI, nee zij willen zekerheid, duidelijkheid en tevredenheid. Kom daar maar eens om als eindgebruiker!